Vacatures

Tips SEO en Google

Ik sprak van de week een SEO specialist van het eerste uur. Al ruim 15 jaar actief met diverse websites op internet gericht op onder andere het verhuren van auto’s binnen Europa. Hij heeft zeer veel verstand van de techniek achter websites, bouwt zelf websites en positioneert deze ook binnen Google. Daar zat voornamelijk zijn kracht.

Gevecht google
De lol is natuurlijk om zo min mogelijk geld te betalen en dus ‘gratis’ bovenaan te komen in Google. En dat wordt steeds meer een waar gevecht waarbij expirimenteren key is. Lag de focus in het verleden op de single keywords als ‘zorgverzekering’, nu ligt de focus steeds meer op meerdere zoekenwoorden of zinnen als ‘hoe kies ik een zorgverzekering’.

Meerdere zoekwoorden
Dat is natuurlijk een handige zet, je richten op meerdere zoekwoorden of eerder zoekwoordzinnen. Toch is de verwachting dat de leads of sales minder zullen zijn dan bij de single keywords. En dat is ook logisch, immers een vraag behelst dat je zeer vrijblijvend op zoek bent naar informatie. En eigenlijk nog niet toe bent aan de keuze of liever gezegd, het besluit om iets aan te schaffen.

Linkbuilding
Ook besteed hij steeds minder tijd aan linkbuilding. Het lijkt tegenwoordig een zinloze tijdsbesteding. Toch zie ik nog zeer veel webmasters of linkbuilders die actief aan het acquiren zijn naar linktrades op major keywords. Hij besteed zijn tijd liever aan het optimaliseren van zijn websites en goede content.

Eén reactie op “Tips SEO en Google”

  1. Jeffrey zegt:

    Ik zie op verschillende fora en webmaster websites zoals sitedeals dat men nog gewoon door bouwt aan linkschema’s zoals dat jaren geleden gold. Dat vind ik apart. Ik zie zelf dat het niet meer werkt en toch hoor ik seo specialisten en webmaster hier zelden over. Lijkt wel of iedereen doet alsof er niets is veranderd. En dat is zeker wel het geval. grt Jeff

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *